תקציב המדינה המחודש אושר; 59 בעד מול 44 נגד

מוטי הלפרין No Comments on תקציב המדינה המחודש אושר; 59 בעד מול 44 נגד
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את חוקי התקציב. מדובר בשלוש הצעות שונות שכולן אושרו לאחר שנדחו כל ההסתייגויות.

אחרי שהצהיר שהוא נגד הכספים לחינוך החרדי – ח"כ יולי אדלשטיין הצביע במליאה בעד הסתייגות של המחנה הממלכתי שמפנה את התקציב של הכספים הקואליציוניים למשרד החינוך ומעבירה אותו למנהלת תקומה. ההסתייגות נפלה. מאוחר יותר הצביע בעד התקציב יחד עם כל סיעות הקואליציה

המחנה הממלכתי לא הספיק להצביע נגד, כי במהלך ההצבעה על ההסתייגויות הם יצאו מהמליאה – ויש עתיד משכו פתאום את ההסתייגויות שלהם ככה שהמחנה הממלכתי לא הספיקו להגיע להצבעה

ההצעה הראשונה היא הצעת חוק-יסוד: משק המדינה, תיקון מס' 14, במסגרתה מוצע לאפשר דחיית מועדים למנגנון ההתכנסות הקבוע בסעיף 3א1 לחוק היסוד, בתקופה שלא תעלה על 50 ימים, במצבים בהם התרחש אירוע חריג ובלתי צפוי שיש לו השלכה תקציבית משמעותית בסמוך למועד הגשת דוח ההפרשים.

ההצעה השנייה היא הצעת חוק הפחתת הגירעון והגבלת ההוצאה התקציבית תיקון מס' 24, התשפ"ד 2023 במסגרתה מוצע, עבור שנת הכספים ,2023 להעלות את תקרת הגירעון ל3.7% במקום 2.75%, וכן להגדיל את ההוצאה הממשלתית המותרת ב3.75% עבור צרכים צבאיים וב1.95% עבור צרכים אזרחיים הנובעים ממלחמת חרבות ברזל.

ההצעה השלישית היא הצעת חוק תקציב נוסף לשנת הכספים ,2023 התשפ"ד 2023, לפיה תקציב המדינה נטו לשנת 2023, כולל תשלום החזר חובות יהיה 636.6 מיליארד ש"ח, ומגבלת ההוצאה תעמוד על 510.6 מיליארד ₪. כלומר תוספת של כ-25.9 מיליארד ש"ח לתקציב שנת 2023.

לפי הצעת חוק תקציב המדינה הנוסף לשנת 2023, סך ההוצאה לצורכי המלחמה בשנת 2023 הוא 28.9 מיליארד ש"ח – 17 מיליארד ש"ח מתוכם להוצאות ביטחוניות וכ-12 מיליארד ש"ח להוצאות אזרחיות (כ-8.9 מיליארד) ואחרות. מימון הגידול מבוסס על תוספת תקציב של כ-25.9 מיליארד ש"ח (90%) והסטה מתקציבים אחרים בתוך התקציב של כ-3 מיליארד ש"ח (10%).

17 המיליארדים המיועדים לצרכי ביטחון כאמור, הינם עבור תשלום ימי מילואים, חימוש והצטיידות. כ-6.1 מיליארד ישמשו להוצאות סיוע לנפגעים ולמפונים – שיכון מפונים במלונות או מענקי דיור, מסגרות חינוך חלופיות למפונים, מנהלת תקומה, קצבאות לנפגעים ועידוד תעסוקה. 1.8 מיליארד ש"ח ישמשו לתגבור מערכי ביטחון אזרחיים – משטרת ישראל, שירותי ביטחון מיוחדים, שב"ס, כבאות, כיתות כוננות, הצטיידות חירום לרשויות המקומיות, ומקלטים. 1.8 מיליארד ש"ח ישמשו להוצאות לטיפול במשק – הלוואות בערבות המדינה, תמריצים לתעסוקה, סיוע לחקלאות, מעונות יום, פיצוי מוסדות תרבות, פינוי פסולת עודפת, כרית ביטחון לשיט ולתעופה. כמיליארד ₪ למערכת הבריאות – מיגון בתי חולים, בריאות הנפש, רכש תרופות.

יו"ר ועדת הכספים אמר: "אני מבקש לשבח את שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ‎, הוא שר שעמד מול תקשורת שפגעה בו כל הזמן והוא דאג לכולם. הוא לא מהמפלגה שלי, אני לא יגיד לאנשים שלנו להצביע לסמוטריץ', אגיד להם להצביע ל'יהדות התורה', אבל אני משבח אותו על זה שהוא לא התרגש ממה שתקפו אותו, והוא הביא תקציב מאוזן לכולם."

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בירך ואמר: "בשעה טובה, תקציב לשנת 2023 אושר במליאת הכנסת. זהו תקציב המלחמה. ביחד עם השותפים בנינו תקציב טוב, שנותן מענה לצרכי המלחמה בחזית ובעורף. לצה״ל יש, כמו תמיד, גיבוי תקציבי מלא לעשות כל מה שצריך כדי לנצח את אויבינו. בעורף, בתקציב הזה קידמנו מדיניות מרחיבה כדי לתת מענה רחב למפונים, לעסקים, לניצולים למשרדי הממשלה לטובתם של כל אזרחי ישראל".

סמוטריץ' הוסיף ואמר: "אני מודה לחברי הכנסת וליו״ר ועדת כספים ח״כ גפני על העבודה המקצועית והקשה להכנת התקציב בכנסת. זהו תקציב טוב ונצרך בעת הזו, תקציב שמעניק לחזית ולעורף מרווח נשימה ארוך כדי להביא ניצחון. יחד ננצח!".



0 תגובות